Hoe kan ik toegang delen?

Hallo NUBO!

Ik werk samen met een collega aan een project dat ik op de NUBO cloud heb opgeslagen. Ik ging er vanuit dat ik voor haar een “user” kon aanmaken, maar ik kan de optie niet teruggvinden. Ik heb de map nu met haar gedeeld via “sharing” maar ze kan dan geen spreadsheets aanmaken (wel .md documenten), geen documenten delen, etc. Wat kan ik doen?

bedankt,

Femke

Salut / Hoi Femke,

[merci DeepL]
De gedeelde map moet de configuratie “Uploaden en bewerken toestaan” hebben, waarmee het nieuwe bestanden kan aanmaken (calc en word en md en presentatie). Laat me gewoon weten als je de juiste configuratie niet vindt…

Wat het toevoegen van een gebruiker betreft: dit is alleen mogelijk door een abonnement te nemen of door een subaccount aan te maken in uw abonnement. Het toevoegen van een Nubo-gebruiker aan je werkmap moet echter nog steeds handmatig gebeuren, d.w.z. je moet het ons per mail vragen (maar Stijn die dit soort aanvragen doet is met vakantie tot begin augustus). Het is gepland om het te integreren in de Nubo nextcloud configuratie, maar het staat nog op de to-do lijst.

[FR]
Le dossier partagé doit avoir comme configuration “Autoriser l’ajout et la modification”, avec ça elle peut bien créer des nouveaux fichier (calc et word et md et présentation). Dis-moi si tu ne trouve pas la bonne configuration …

Concernant l’ajout d’un utilisateur : c’est juste possible en prenant un abonnement ou de créer un sous-compte dans ton abonnement. Néanmoins l’ajout d’un utilisateur Nubo à ton dossier de travail doit encore être fait manuellement, càd il faut nous demander par mail (mais Stijn qui s’occupe de ce genre de demandes est en congé jusque début août). C’est prévu de l’intégrer dans la configuration du nextcloud de Nubo, mais c’est encore sur la liste des choses à faire.

Bonne fin de vendredi / Heb een goed einde van vrijdag
Agnez

[NL]
Oh nee, je hebt gelijk, het document gemaakt door de gast wordt niet opgeslagen. Ik zal de bug rapporteren en je laten weten als het werkt.

[FR]
Ha non tu as raison, le document crée par l’invité·e ne se sauvegarde pas. Je rapporte le bug et te fais signe quand il est chassé.

Bonjour,

J’ai découvert que c’est un bug dans la version actuelle utilisée chez Nubo (v22.2) mais que ça fonctionne pour la version 23.

J’ai prévu de meetre prochainement àjour le Nextcloud de Nubo.
Je préviens dès que c’est fait.