Nextcloud federation

Bonjour à toutes et à tous,

Bonne année 2022 avec Nubo !
:wink:

Je souhaiterais fédérer un serveur Nextcloud sur une Briq Internet avec mon cloud Nubo.
voir : Using Federation Shares — Nextcloud latest User Manual latest documentation
Pour le moment, je n’y parviens pas. Aussi, j’aimerais savoir si ce partage était activé au niveau Administrateur ?

The first step is to log into your primary server and ensure the Federation app is enabled. To do that, follow these steps.

Click the Files drop-down in the upper left corner.
Click the + button.
In the resulting window, scroll down and make sure Federation is enabled

Sources : How to connect your Nextcloud server to a federation - TechRepublic

Dans le cas contraire comment procédez-vous pour les partages privés?
Faut-il créer un nouvel utilisateur?

Merci pour vos expériences !
:ok_hand:

==========
I would like to federate a Nextcloud server on a Briq Internet with my Nubo cloud.
See : Using Federation Shares — Nextcloud latest User Manual latest documentation
For the moment, I can’t do it. I would like to know if this share was activated at the Administrator level?

The first step is to log into your primary server and ensure the Federation app is enabled. To do that, follow these steps.

Click the Files drop-down in the upper left corner.
Click the + button.
In the resulting window, scroll down and make sure Federation is enabled

Sources : How to connect your Nextcloud server to a federation - TechRepublic

If not, how do you proceed for private shares?
Do you need to create a new user?

Thanks for your experiences!

Salut, personnellement j’ai réussi a faire des partages fédérés avec un Nextcloud (aussi sur une Brique internet :slight_smile: ). Est-ce que tu as bien utilisé l’id fédéré tel que tu le trouves sur cette page : https://cloud.nubo.coop/settings/user/sharing ?

Hi, personally I managed to make federated shares with a Nextcloud (also on an internet cube :slight_smile: ). Did you use the federated id as you find it on this page : https://cloud.nubo.coop/settings/user/sharing ?