We zitten met een kolossaal concentratieprobleem: ‘En dat is de jongste

Hallo beste Nubo-ers ik las dit artikel en dacht direct aan NUBO… Sociale media die ons niet achtervolgen maar ons verenigen…en onze gegevens en ideeën niet misbruiken…is dat niet iets voor NUBO?

2 Likes

Het artikel staat achter een paywall. Ik zie dus enkel de titel. Ik heb facebook achter me gelaten en gebruik tegenwoordig Mastodon. Dat is een decentraal systeem waar niet 1 instantie ‘eigenaar’ is van het netwerk. Technisch zit het zo ineen dat het niet belangrijk is van welke node iemand lid is. Je kan mensen op andere nodes even gemakklijk volgen als mensen die op de lokale node zitten.

Het zou in de toekomst misschien interessant kunnen zijn als Nubo een eigen Mastodon node zou kunnen beheren.

2 Likes

Hey @robbie
Nubo zit ook op mastodon :slightly_smiling_face:

nubo_coop@hostux.social

Ik zelf ook, maak toot bijnar nooit…

1 Like

DeMorgen betaalmuur werkt niet als je JavaScript uitschakelt. Foutje van de webbeheerder, DeMorgen heeft een blog opengesteld voor niet-abonnees, sindsdien lees ik daar zo vanzelf alles gratis. Behalve hun blog, daar moet JavaScript voor ingeschakeld worden, en daarna verschijnt voor andere artikelen hun betaalmuur weer. Verwittigde hen al via mail, het is dus hun probleem dat ik op DeMorgen, Humo en DeVolkskrant zomaar alles gratis lees. Moeten ze hun blog maar sluiten of anders de programmeurs aan het werk zetten.

2 Likes